Mærket Drössiger

Fra kunderne nyder vi stor tillid, og alle cyklerne bliver solgt gennem udvalgte forhandler i største delen af Europa. Drössiger er kendetegnet ved mere end 20 års erfaring inden for produktudvikling og design. Drössiger består af erfarne medarbejdere og forhandler samt et professionel Bike-Team som tilsammen er drivhjulet, og deres erfaringer indgår i produktudviklingen. Med hensyn til individualitet og mangfoldighed er Drössiger helt enestående i Europa.

Drössiger er yders konkurrance dygtigt og helt unikt med deres Custom område med over 70`000 muligheder for alle cykler som findes i fuld color option. 

Drössiger lægger stort vægt på sikkerheden når produkterne udvikles. For at sikre, at alle Drössigers produkter lever op til deres egne høje krav, bliver deres produkter testet inden de forlader fabrikken. Dertil bruges eksterne partner, fx er der tæt samarbejde med EFBE laboratorium, som under strenge betingelser tester stivheden og styrken af alle designs.

På brud og fabrikationsfejl ydes der en garanti på fem år, på alle uaffjedret aluminiumsrammer. Ved fuld affjedret og carbon stel ydes der to års garanti, på brud og fabrikationsfejl.

Mærket Sensa

Sensa ligger i Almelo i den smukke østlige del af Holland. Her har Sensa  været og bygged cykler igennem de sidste 25 år - det er her Sensa Cykler bliver levet!                            Hos os er alle medarbejder entusiastiske cyklister lige som dig. På grund af dette ved vi hvad en super god cykel kendetegner. Vi kombinerer vores viden med rytterne rundt omkring for derigennem hele tiden kunne viderudvikle vores produkter. Dette er garanten for dig at dit udstyr altid hører til i verdens toppen. 

Vores produkter:

Custom Road

Hver rytter er unikt !  Så det er kun naturligt, at din cykel også skal være unikt.

Ved alle vores topmodeller kan du vælge blænd verdens 7 bedste geargrupper og blænd mange flere muligheder som sadel, tape, kabler, desuden har du altid muligheder for yderlige optioner som fx højprofil hjul, andre dæk mm. Vores priser er meget retfærdigt så du altid får meget cykel for pengene i sammenligning med andre mærker. 


Supra
Supra er vores hus-brand og tilbyder stor værdi for pengene. 
Vi udviklede alle parts så de helt perfekt passer til vores cykler. Produkterne er pålidelige og er produceret af anerkendte producenter.

Kokua

Kokua er tysk kvalitet i verdensklasse – alt startede for 17 år siden med LIKEaBIKE –

Kokua lever verdens letteste børnecykler udelukkende med højstyrke alu stel som er garanten for at dit barn kommer hurtigt og sikkert frem!

Kokua LIKEaBIKE  har cykler fra 2 år - Kokua Like-A-Bike Hardy 12 - ,  som er optimalt tilpasset til de motoriske færdigheder af denne aldersgruppe. På en legende måde tager barnet sine første erfaringer med at køre på to hjul.

Senere, når dit barn får en "rigtig" cykel - Kokua Like-To-Bike 16 - vil det stige op og køre uden at tøve, da dette ville være den mest naturlige ting i verden!

Omkring 5.5 og 9 år ville dit barn so være klart til et cykel med gear – ja det går stærkt!

Kokua Like-To-Bike 20 med 7 gear

Omkring 8 – 11 år ville det være klart til Kokua Like-To-Bike 24

Gearing

Her er nogen af de fordele der er ved udvendige gear:

Først og fremmest har du næsten 4 gange så mange gear at vælge imellem - det betyder, at du meget nemmer finder det gear der lige netop passer til din fysiske præstation.

Desuden drejer baghjulet væsentligt længere tid rund med den samme ydelser af kraft end det med indvendige gear - det betyder, at du med den samme modstand, som du drejer pedaler rundt kommer meget længer frem.

Det der skræmmer de fleste fra at købe cykler med udvendige gear, er udsigten til at skulle vedligeholde det, og måske ødelægge bagskifteren ved styr på cyklen. Er man god til at smøre sin kæde og alle de andre bevægelige dele, såsom bagskifter, på sin cykel, så er der faktisk ikke meget der kan gå galt med udvendigt gear. Med den nye teknologi er bagskifteren beskyttet hvis man skulle være så uheldigt at styrte på cyklen.

I modsætning til indvendigt gear, så er det faktisk nemmer for den enkelte, at reparere et udvendigt gearsystem, end et indvendigt.

Mountain Bike

Mountainbike-cyklen var oprindeligt tiltænkt terrænkørsel, men er i løbet af de sidste ca. 20 år også blevet en populær hverdags- og turcykel. Groft sagt kan man skelne mellem mountainbike-cyklen til hverdagsbrug og til sport, hvor den afgørende forskel er kvaliteten af cyklens dele. Herudover kan der være stor forskel på cyklens geometri afhængig af, hvilken gren af mountainbike-sporten cyklen er tilpasset. Grænsen er selvfølgelig flydende - og det kan godt lade sig gøre at finde en mountainbike, som både kan bruges til træning i skoven og til daglig transport.

Cyklens kendetegn er det kraftige lave stel, brede dæk, det lige styr og (oftest) udvendige gear - en opbygning som gør cyklen meget stærk. Mountainbiken findes både med stift stel og affjedrende forgaffel (hardtail) og i en fuldt affjedrende udgave (full-suspension), som også har affjedrende baghjul. Affjedringen gør det nemmere at styre cyklen på ujævnt underlag, fordi cyklen har bedre kontakt med vejen. Mountainbike-sporten byder på flere forskellige discipliner, som hver især kræver en særlig cykel - fx cross country, trial og downhill. Hvis du er interesseret i at køre mountainbike i skoven, er det en god idé at kontakte custom-cykler.dk for yderligere at få råd og vejledning om køb af cykel. 

 

Anvendelse 

Både til sport og daglig transport. Cyklen kan ligeledes være velegnet til cykelferien, hvis man monterer dæk uden knopper og bagagebærer til cykeltaskerne - det kan dog i nogle tilfælde være problematisk at montere bagagebærer på affjedrende forgafler. Den affjedrende forgaffel kan i nogle tilfælde 'låses'eller udskiftes med en stiv gaffel - det sikrer bedre energi overførelse til fremdrift, og kan være en fordel hvis cykelferien foregår på almindelige asfaltveje. 

Grundlæggende er det forgaffel og hjul der er anderledes hos både en 26er, 27.5 og en 29er i forhold til hinanden. 27.5 og 29er refererer lige som 26er direkte til diameter på hjulene. De større hjul på en 27.5 og en 29er gør at akselhøjden bliver højere og forgaflen bliver længere i forhold til 26er.

I løbet af de senere år er den traditionelle 26er MTB som i sin form siden opfindelse ikke væsentligt har ændret sig blevet løbet over ende af særligt 29’eren. I de sidste ca. 2 år er der så kommet endnu en hjulstørrelse til 27,5 som blander sig nu og gør, at 26er er blevet en ”truet race” hvis den ikke allerede er uddøet – Faktum er at vi hos custom-cykler.dk ingen 26er har blænd 2015 modeller – dette er en helt bevist vælg af os da vi i betragtningen af forholdene i Danmark er den helt klare overbevisning at 27,5 og 29er er de perfekte MTBer. 

For to år siden oplevede 29’eren måske sin endelige gennembrud i verden, hvert fald var det på verdens største cykelmesse helt umuligt at komme udenom dem. I det forgangne år har mtb’erne med de store hjul også for alvor fundet vej til de danske spor.

Helt klart er der mange gode grunde til at vælge de store hjul – udover blot at ville være med på det sidste nye på markedet.

Således er der næppe tvivl om, at 29’eren for tiden har væltet 26er mtb’en af tronen. Og med den nye hjulstørrelse 27,5 som kombinerer fordelene ved 26er og 29er giver den tekniske og designmæssige muligheder ved cykler i helt små størrelser, hvor de store 29er hjul giver problemer.

27,5:

”27,5”-hjulet er kommet frem som et kompromis mellem det store 29er og den gamle 26er, og hjulet tilbyder både det tekniske med god mulighed for at køre i snørklet terræn, samtidig med at det også tilbyder rigeligt ud af en flad skovsti.”

Denne type cykel føles mere proportionel i forhold til de to andre og er en helt ny mellemvej mellem 26 og 29 tommer. Mange ryttere vil ikke bemærke forskellen mellem 26 og 27,5 tommer hjul. Cyklen har nemlig ikke den høje fornemmelse som en 29’er. Derudover er rytteren placeret i en mere behagelig kørestilling.

27,5 tiltaler den teknisk lidt mindre erfarne rytter som dog går aggressiv til værks og gerne vil udfordres teknisk, selve cyklen kræver ikke ligeså meget af en som en 29er og siddestilling føles oftest mere naturligt.

Med 27,5 hjul har du nemlig mulighed for at bevæge dig mellem forhindringerne på ruten, mens et 29er hjul vælger den mere direkte rute hen over rødder og sten.

”Selvom 27,5 er bedst til det snørklede med mange hurtige sving, kan 29er også sagtens bruges i terræn med stejle og teknisk svære passager og den slags. Hjulet har bare tendens til at buldre hen over terrænet i stedet for som efter vores mening kræver mere tekniske finesser, desuden kan en 29er virke stor, hvis man ikke selv er så stor.

Hvis du er en stor person, skal du kigge efter en mountainbike med 29er hjul, fordi den kan være nemmere at håndtere, hvis du er høj.

29er:

Forgaflen væger typisk 100-200 gram mere, det er selvfølgelig ikke en fordel. Hjulene er større og det er her de store mærkbare ændringer findes. Et større hjul bliver dog tungere, da fælgen er større i omkreds og egerne er længere. Når hjulet bliver tungere, og specielt fælgen, så øges ikke bare vægten, men også inertien, som man kan sige er trægheden, når man skal sætte hjulet i fart. Det bliver altså lidt hårdere at accelerere cyklen op i fart, end hvis man havde 26er hjul på sin cykel med samme mærke/kvalitet af fælg og egerne. Til gengæld kan man sige, at når hjulet er oppe i fart, så bremses det heller ikke så let og små ujævnheder, rødder og lign. bliver ikke et problem i samme grad. Man siger altså populært, at hjulene ruller bedre….

I Danmark hvor man næsten på alle MTB spor skal køre over en masse rødder og sten er det en fordel at have 29er hjul. Modstanden er mindre og det er nemmere at kører over ting. Derudover giver de store hjul også en forbedret trækkraft sammenlignet med 26” hjul, hvor kontaktfladen til jorden er betydelig større.

Men skal du så vælge 27,5 eller 29er hjul? Ifølge Remo Schneider handler det om, hvilken stil du gerne vil køre.

Et 29er mountainbikehjul har sine fordele i, at jo større et hjul er, jo mere gummi vil røre jorden på alle tidspunkter. Det vil altså sige, at du har mere greb, når dit hjul er større.

Det er så samtidig det, der skaber udfordringen, når du skal køre på snørklede ruter med mange rødder og forhindringer. Her vil 29er nemlig komme til at virke stort, hvorimod det mindre 27,5 vil have nemmere ved at tvinge sig ind mellem forhindringerne.

 

Remo`s personlig mening

 

"Jeg kører personligt på en HTC 29er fra Drössiger. Selve cyklen hæfter jeg både med til de Schweizeriske Alper, Norske Fjæller, Italienske Alper og mange tyske spor. Desuden kører jeg rund på mange danske veje. Denne cykel er efter min egne mening, den bedste cykel jeg til dags dato har cyklet på i Danmark. Cyklen er simpelthen designet til danske forhold, med lange lige strækninger, masse trærødder i skovene og relativ korte Down Hills."

Med Drössigers 29er bliver ingen udfordringer for store. De store hjul giver en mere flydende kørsel, mere trækkraft og ruller lettere over forhindringer. Den lave tyngdekraft sikrer en bedre køreegenskaber og mere trækkraft på bakker. Ren køreglæde i terrænet og på lange ture er hermed garanteret!

VI HOLDER ÅBENT, NÅR DU HAR FRI!

Shohroomet i Esbjerg er åbent, når du har tid - uanset om det passer dig bedst at besøge showroomet om aftenen eller en søndag formiddag. I vores showroom har du mulighed for at se udvalgte cyelmodeller (vi har ikke alle modeller i showrommet, men der kommer løbende nye modeller), tilbehør, farveprøver mv..

BOOK ET HJEMME- ELLER FIRMABESØG

Du kan også booke et hjemme- eller firmabesøg - så kommer vi gerne forbi med relevante cykler, tilbehør, farveprøver mv.. SMS, mail eller ring og aftal en tid. Mobil: 23694007 Mail: info@custom-cykler.dk